Manuál řidiče
Vážený řidiči, vážená řidičko,
děkujeme Vám, že využíváte služeb operativního leasingu od společnosti Creditmall.
Připravili jsme pro Vás tento manuál, kde najdete důležité informace a pomoc na cestách. Manuál řidiče naleznete vždy na našich stránkách: www.creditmall.cz. Doporučujeme Vám se radami a doporučeními v tomto manuálu řídit a to z důvodu předejití nedorozuměním, či chybám v užívání vozu na operativní leasing.
Přejeme Vám mnoho šťastných kilometrů a spoustu radosti a zážitků za volantem vozu Hyundai z operativního leasingu Creditmall.
Děkujeme Vám, tým Creditmall.
Místo převzetí a vrácení vozu, servisní místo:
Hyundai ŠtěpánekAuto s.r.o.
Americká 2754
272 01 Kladno
Důležitá telefonní čísla:
Pavel Bartoš, zákaznický servis +420 602 216 711/+420 725 359 781
Infolinka – 800 231 231 (každý den 9:00 – 21:00, mimo státních svátků)
Nouzová telefonní čísla (ČR):
Linka tísňového volání – 112
Hasiči – 150
Záchranná služba – 155
Policie - 158
Předání vozidla
Předání vozidla je vždy realizováno v dealerství Hyundai ŠtěpánekAuto v Kladně a to na základě předchozí domluvy mezi klientem a společností Creditmall. V případě, že je součástí smlouvy akontace, či záloha, předání je realizováno až po jejím připsání na účet společnosti Creditmall.
Při předání vozu bude realizován podpis všech dokumentů nutných k předání vozu.
Ve vozidle naleznete:
- manuál k obsluze a údržbě vozidla
- povinnou výbavu
- sadu gumových koberců
Při převzetí obdržíte:
- smlouvu o pronájmu vozu se splátkovým kalendářem, VOP, předávací protokol
- osvědčení o registraci vozidla – malý TP
- 1x klíč od vozidla
- osvědčení o pojištění vozu (zelenou kartu)
Co potřebuji s sebou?
- občanský a řidičský průkaz
Jak dlouho trvá předání vozu?
- z pravidla do 60 minut
Užívání vozu
Mějte prosím na paměti, že jako nájemce vozidla jste povinen zajistit údržbu a provoz vozidla v souladu se servisním plánem vozu
(obdržíte jako přílohu předávacího protokolu).
Nájemce vozidla je rovněž povinen dbát o stav vozidla pravidelně kontrolovat stav vozidla před jízdou. Povinností nájemce je rovněž nahlásit pronajímateli jakékoliv poškození, či závadu, která se na vozidle v době užití objeví a řídit se pokyny pronajímatele.
Údržba vozidla (garanční servis) smí být provedena pouze u autorizovaného dealera značky Hyundai po předchozí domluvě s pronajímatelem. Pronajímatel si může vyžádat fakturu za provedený servisní úkon spolu s rozpisem prací.
Servis a údržba vozu
Veškerý servis na vozidle, s výjimkou pneuservisu, musí být prováděn v rámci sítě autorizovaných dealerů Hyundai a musí být vždy dopředu hlášen pronajímateli spolu s místem, kde dojde k servisnímu úkonu.
Pokud máte ve své smlouvě předplacený servis, pak je možné jej provést pouze v autoservisu Hyundai ŠtěpánekAuto Kladno. Během servisního úkonu dostanete vždy k dispozici náhradní vůz zdarma.
Nájemce je vždy povinen zkontrolovat při převzetí vozidla všechny provedené úkony a při zjištění jakékoliv nesrovnalosti ji bez prodlení nahlásit servisnímu středisku, které úkony provedlo.
Předplacený servis
Pokud Váš pronájem obsahuje předplacený servis, vždy jste vázáni k jeho realizaci v našem servisním středisku v Kladně.
Předplacený servis zahrnuje veškerý materiál a práci zahrnutý v programu garančního servisu Hyundai, veškerý materiál a práci pneuservisu, stejně jako uskladnění druhé sady pneu.
Předplacený servis nezahrnuje:
- opravu a výměnu dílů vzniklých fyzickým poškozením
- náklady na opravu případných neodborných oprav/úprav vzniklých neautorizovaným servisem/pneuservisem
- náklady vzniklé důvodným odmítnutím záruční opravy ze strany výrobce pro porušení povinnosti zákazníka
- náklady vzniklé nepřiměřeným, nebo nadměrným používáním vozidla (automobilový sport, provoz na nezpevněných komunikacích…)
- náklady na opravy prováděné za speciální tarify, či v nestandardní pracovní dobu na žádost zákazníka
- náklady spojené se ztrátou klíčů či dálkového ovládání
- náklady na opravu nebo výměnu pneumatik a kol z důvodu jejich fyzického poškození, nebo nestandardního opotřebení
- náklady na servis nebo opravy vozidel, u nichž bylo prokazatelně manipulováno s počítadlem kilometrů
- náhradu škody nebo ušlého zisku vzniklou odstavením vozidla
- náklady na doplnění Adblue
- náklady na opravu škod vzniklou poškozením vozu hlodavci
Pneuservis
Pokud Váš pronájem obsahuje předplacený servis, vždy zahrnuje i práce pneuservisu včetně materiálu a nákladů na uskladnění pneumatik. Takové práce jsou vždy vázány na naše servisní středisko v Kladně.
V případě varianty Winter je v ceně pronájmu zahrnuta pouze druhá sada pneumatik a nadstandardní sleva na jejich přezutí v našem servisním středisku v Kladně. Nájemce je oprávněn využít služeb libovolného pneuservisu. Po návštěvě pneuservisu si vždy zkontrolujte stav disků a pneumatik pro jednodušší reklamaci s daným servisem.
Nájemce je povinen provozovat vůz od 1.11. do 31.3. na zimních/celoročních pneumatikách odpovídajících legislativě státu v němž je v daný okamžik vůz provozován.
Pojištění vozu
Každý vůz je vždy pojištěn následujícím způsobem. Všechna vozidla jsou pojištěna u DIRECT pojišťovny:
- povinné ručení s krytím 100 000 000,-/100 000 000,-
- havarijní pojištění (all-risk) se spoluúčastí 5%/min. 5 000,-, nebo 10%/10 000,-.
- připojištění čelního skla min. 10 000,- bez spoluúčasti
- pojištění náhradního vozu
Postup při řešení pojistných událostí
Vždy prosím dodržujte následující postupy. Na stínítku ve voze naleznete krátké shrnutí, jak postupovat.
Evropský záznam nehody vždy naleznete v balíčku povinné výbavy.
- v případě, že se nedohodnete na zavinění nehody, vždy volejte Policii ČR
- vždy volejte CREDITMALL
- vždy vyplňte evropský záznam nehody
- s dalším postupem Vám pomůžeme
V případě vandalismu vždy kontaktujte Policii ČR a vyplňte hlášení škodní události.
Vrácení vozidla
Datum vrácení vozidla se vždy vztahuje k datu poslední splátky, které naleznete ve Všem splátkovém kalendáři. Nejpozději 15 dní před tímto datem nás telefonicky kontaktujte pro domluvu na dalším postupu a čase, kdy k předání vozu dojde.
K domluvenému datu je nájemce povinen vrátit vůz společnosti Creditmall dle pokynů pronajímatele a to v nepoškozeném, čistém stavu. S vozidlem musí být vráceno veškeré příslušenství, které nájemce obdržel při převzetí vozu.
Pokud je vůz poškozen, nahlaste a opravte takové poškození a to před datem vráceni vozidla, pokud není domluveno jinak. Při vrácení vozidla bude sepsán protokol o stavu vraceného vozu, na jehož základě si pronajímatel vyhrazuje právo uplatnit sankce, či pokuty (viz. sankční list) v případě nestandardního opotřebení, či poškození vozu.
Ve smlouvě je sjednán a vyčíslen smluvený limit ujetých kilometrů. Pokud bude překročen, pronajímatel bude fakturovat částku vycházející z propočtu přejetých kilometrů x sazba za přejetý kilometr (vyčíslena ve Vaší smlouvě). Jakékoliv úpravy počítadla kilometrů jsou nepřípustné a v případě jejich prokázání budou mít trestněprávní důsledky.
V případě zájmu o prolongaci smlouvy, či novou nabídku nás neváhejte kontaktovat alespoň 15 dní před koncem Vaší smlouvy.
Poškození a opotřebení vozidla
Co je akceptovatelné poškození vozidla?
Poškození úměrné stáří, nájezdu a charakteru užití vozidla, které významně nesnižuje jeho tržní cenu.
- poškození vzniklá běžným užitím vozidla
- nemají vliv na tržní cenu vozidla
- jedná se například o vybledlý lak na celé ploše vozidla, drobné vlasové rýhy v laku vozu, opotřebení mechanických částí úměrné ujetým kilometrům, drobné poškození od kamínků na kapotě a hraně střechy vozidla, drobné poškození laku opravitelné rozleštěním, či retušovací tužkou
Co je neakceptovatelné poškození vozidla?
Poškození dosahuje takového rozsahu, že má přímý vliv na snížení ceny vozidla.
- takové poškození často vzniká působením cizího tělesa na poškozovaný materiál a většinou je plošně ohraničeno
- jedná se například o hluboké rýhy v laku, poškození disků a pneumatik, promáčkliny, důlky, či boule na karoserii, prasklé plastové díly, prasklé kryty světlometů, stržený lak, poškození/roztržení částí interiéru. Takové poškození je nutné odstranit lakováním, opravou, či výměnou poškozených částí.
Poškození laku vozidla
Akceptovatelné
- rýhy, které je možné odstranit retuší, či přeleštěním dané části vozidla (max. délka 5 cm a 2 rýhy na jeden díl)
- maximálně 3 rýhy na vrchní vrstvě laku, které je možné odstranit rozleštěním (např. rýhy od větví…)
- není-li barva poškozena na základový materiál
- drobná poškození laku na bočních částech vozu ve velikosti do 1,5 cm, max. 2 na díl
Neakceptovatelné
- rýhy, poškození laku většího charakteru, jejichž oprava vyžaduje lakýrnické práce
- záseky v liniích vozu, poškození od krup, důlky na vozidle v počtu větším než 3 na celý vůz
- stržený lak, neodborně opravený lak, nadměrné poškrábání laku na celém voze (kartáčová myčka…), kdy je nutné rozleštit celý vůz
- zbytky polepů, či poškození laku vzniklé jejich instalací/odstraněním
Ponechání jakýchkoliv nálepek, bannerů, reklam instalovaných na vozidlo po převzetí vozu je při jeho vrácení neakceptovatelné.
Poškození karoserie vozidla
Akceptovatelné
- poškození karoserie o velikosti max. 3cm bez poškození laku
- maximálně 2 taková poškození na část karoserie
- stopy po dopadu kamínků, nebo oprava provedená dle standardů
- vryp na spodních částech nárazníků v maximální délce 12 cm bez prasklin dílu, maximálně 2 poškození na jeden díl
- oděrky a rýhy nezpůsobující deformaci nárazníku, či nákladové hran kufru bez prasklin dílu o velikosti do 4 cm v průměru
Neakceptovatelné
- poškození karoserie větší než 3 cm, poškození karoserie s poškozením laku, praskliny v laku, praskliny plastových dílů karoserie
- promáčknutí a boule v karoserii, stopy po přírodních živlech
- neodborně opravená poškození karoserie
- chybějící díly karoserie jako jsou, záslepky, mřížky, prut antény, zámky apod.
Poškození pneumatik, ráfků a disků
Akceptovatelné
- provozní poškození od odletujících kamínků, či poškrábání v malém rozsahu
- škrábance na ozdobných krytech kol
- škrábance na discích kol z lehké slitiny ve velikosti maximálně 60mm a v počtu 3 na jeden disk, nesmějí jakkoliv deformovat disk samotný
- lehké poškození vzorku pneumatiky bez omezení funkčnosti
Neakceptovatelné
- prasklý kryt/disk
- větší rýha, větší počet rýh, hluboká rýha, či ostrá hrana
- chybějící ozdobné kryty kol, pokud byly součástí dodávky vozu
- jakékoliv poškození boku pneumatik, boule na pneumatice, nerovnoměrně sjetý vzorek
Poškození skel a světlometů
Akceptovatelné
- vlásečnicové poškrábání, oděrky a rýhy do 5 cm nepronikající lakem
- lehké vlásečnicové poškrábání krytu světlometů neovlivňující jeho funkci
Neakceptovatelné
- praskliny v laku, praskliny plastových částí, nefunkčnost
- u krytu světlometů praskliny, praskliny vedoucí k mlžení světlometu, výrazné a hluboké šrámy
- nefunkční žárovky
Poškození podvozkových částí vozidla
Akceptovatelné
- provozní poškození od odletujících kamínků, jemné poškrábání neovlivňující funkčnost podvozkových částí
Neakceptovatelné
- mechanicky poškozené, promáčklé části prahů, stržený lak
- poškozené brzdové kotouče (styk kovu s kovem)
- chybějící, či jinak mechanicky poškozené díly
Poškození motorové části
Akceptovatelné
- mastnota po instalaci ochranného nástřiku proti hlodavcům
Neakceptovatelné
- jakékoliv poškození motoru v důsledku nedostatku provozních kapalin
- úniky oleje z převodovky, spojky vzniklé mechanickým poškozením
- obtížné řazení rychlostních stupňů (převodovka + spojka), prokluzující spojka, hlučné ložisko, hlučná převodovka, neúčinná synchronizace
Poškození interiéru vozidla
Akceptovatelné
- poškození vzniklá běžným používáním vozidla, nemající vliv na tržní cenu vozidla, tj. běžné opotřebení koberců, plastových, kožených a textilních částí, vnitřního vybavení a sedadel.
- Jemné poškrábání plastových částí v zavazadlovém prostoru
- Povrchové stopy opotřebení na vnějších částech sedaček
- Oděrky, viditelné znaky použití na stropu vozu bez narušení materiálu
Neakceptovatelné
- poničené, propálené a potrhané čalounění, koberce
- jakékoliv znečištění (fleky, mastnota…) sedadel, čalounění dveří, stropnice, či jiných částí vozu
- silný zápach, či kontaminace cigaretovým kouřem, rozlité tekutiny, chemikáliemi potřísněný zavazadlový prostor
- poškrábaná palubní deska, nefunkční ovládací prvky vlivem mechanického poškození, poškrábaný displej, poškozené výdechy klimatizace
- znečištění zvířecí srstí
- poškození ovládacích prvků chemikáliemi, naleptání plastových dílů
Co radíme závěrem?
- Vždy si dopředu připravte vše nutné k vrácení vozu. Vůz umyjte a vyčistěte, všechny opravy konzultujte s našimi kolegy a držte se jejich doporučení, či postupů. Vyndejte si z vozu vše, co jste si dokoupili sami. V případě, že jste volili variantu s pneuservisem, či variantu Winter, vracíte s vozem také pneumatiky, případně je možné si je po dohodě odkoupit.
V případě, že jste v našem manuálu nenašli odpověď na otázku, která Vás zajímá, neváhejte se na nás obrátit,
děkujeme, Váš Creditmall.